Świnki morskie forum / Cavia.pl

Forum o świnkach morskich

kilka pytań od początkującego

Miejsce na tematy związane ze świnkami, ale niepasujące do powyższych forów.
mario26
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 30 marca 2016, 19:17
Kontaktowanie:

kilka pytań od początkującego

Postautor: mario26 » 30 marca 2016, 19:40

Witajcie, to mój pierwszy post więc czas się przywitać :D Ze zwierzętami styczność mam od dziecka: papugi, koty psy itp. Obecnie zajmuję się terrarystyką, więc w temacie gryzoni jestem kompletnie zielony. Miałem kiedyś chomika, ale ugryzł mnie w palec(jakieś 10 lat temu) i od tamtej pory wszystko co małe i włochate traktuję nieco... podejrzliwie :tooth: W każdym razie dziełem przypadku zostałem dumnym posiadaczem dwóch prosiaczków. Z początku miałem oddać je znajomej, jednak przekonałem się do świnek i zostały u mnie(dostają witaminki, rozmaite jedzonko, mają ogromny apetyt :D) Jednak mam kilka problemów i nie wiem co na to poradzić. Tak więc:
- nie wiem, jak te prosiaczki oswoić, głaskać się nie dają, na samą obecność ręki w pobliżu reagują nerwowo (o dziwo, jak z ręki chcę dać im np. ogórka, to lecą do mnie od razu, łapią i uciekają :rotfl: ).
- jako podkład mają taki jakby pellet, wszystko jest oki, tylko bardzo szybko brudzą, i praktycznie mógłbym ciągle wymieniać ten podkład. Słyszałem, że można nauczyć je załatwiać się do kuwetki, lecz nie mam pojęcia, jak tego dokonać.
- jedna świnka robi się jakaś... dziwna. Nie wiem jak to opisać, ona tak jakby "linieje na odwrót"(lepiej tego chyba nie określę :lol: ) Mianowicie, na boczkach wyrastają jej dłuższe włoski, i generalnie ten proces idzie ku plecom. Czy to będzie jakaś świnka długowłosa, czy jak? :P
Bardzo przepraszam, jeśli umieściłem to w złym dziale, albo jeśli powiedziałem jakieś głupstwo(ciągle się edukuję :) )

Dzięki serdeczne za wszelkie rady i pomoc! Pozdrawiam ;)

PS. Czy świnki gryzą????


Awatar użytkownika

befana30
Użytkownik
Posty: 1540
Rejestracja: 19 lipca 2015, 16:30