Świnki morskie forum / Cavia.pl

Forum o świnkach morskich

Obcinanie pazurków

Forum na temat codziennej opieki i pielęgnacji świnek morskich.
MiMiMiM
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 6 stycznia 2016, 16:21
Kontaktowanie:

Obcinanie pazurków

Postautor: MiMiMiM » 6 stycznia 2016, 16:38

Witam
Nie mam dużego doświadczenia w chodowaniu świnek. Wcześniej miałam tylko chomiki. Zanim się jednak zdecydowałam na kupno dużo o świnkach czytałam. Moja świkna jest czarna i sama nie odważe się jej obcinać pazurków, pójdę z nią do weterynarza i stąd moje pytanie do doświadczonych chodowców. czy to już? zdjęcie pazurków tylniej łapki w załączeniu.
Pozdrawiam
Załączniki
pazurki.jpg


Awatar użytkownika

Awatar użytkownika
Chillinka
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 4 sierpnia 2015, 15:12
Świnki morskie: Chilli ur.01.V.15, Ruby ur.08.I.16
Kontaktowanie:

Re: Obcinanie pazurków

Postautor: Chillinka » 6 stycznia 2016, 16:44

Mam ten sam problem co Ty - czarne pazurki, tyle, że ja sama podejmuje się obcinania pazurków swojemu prosiakowi. Tyle, że ja wcześniej miałam już do czynienia z paroma prosiętami o pazurkach dużo łatwiejszych w pielęgnacji.
Z własnego doświadczenia dużo częściej przycinam czarnuchowi pazurki niż poprzednim. Staram się przycinać pazurki minimalnie, żeby nie zrobić zwierzątku krzywdy.
Takie pazurki sama bym obcięła i dla ułatwienia zadania lekarzowi możesz już iść z podopiecznym na podcięcie, jednak nie są to dla mnie jeszcze przerośnięte pazurki.


befana30
Użytkownik
Posty: 1540
Rejestracja: 19 lipca 2015, 16:30
Świnki morskie: Pusia i Kluska;
Gacus :)
Kontaktowanie:

Re: Obcinanie pazurków

Postautor: befana30 » 6 stycznia 2016, 17:29

z tych pazurkow tylko jeden bylby do obciecia, tzn ten na samej gorze- widzisz jaki jest "szpiczasty" i juz sie lekko zagina pod spod..? dwa pozostale dobrej dlugosci i widac, ze swiniak jakos sobie radzi by je samodzielnie scierac, bo koncowki sa gladko zaokraglone :)