Świnki morskie forum / Cavia.pl

Forum o świnkach morskich

Suszone zioła zamiast sianka

Dział poświęcony prawidłowej diecie świnek morskich.
Tosia95
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 23:45
Kontaktowanie:

Suszone zioła zamiast sianka

Postautor: Tosia95 » 30 sierpnia 2016, 23:52

Hej :) Świnkę mam od paru miesięcy i jest to mój pierwszy prosiaczek dlatego jestem zielona w tym temacie. Ogólnie mam wrażenie, że jest uczulona na siano. Kupuję siano Zuzala. Byłam u weterynarza bo strasznie kichala i mocno się drapała. Wet stwierdził, że skóra jest czysta i to alergia albo na siano albo na podłoże. Kupiłam żwirek Pinio light. Przez parę dni siedziała na recznikach papierowych i macie łazienkowej (zalecenie weterynarza) i nic. Pani w zoologicznym powiedziała że mogę zamienić siano na suszone zioła. Mam zioła z firmy herbal pets. Odizolowalam ją od dzisiaj od siana i będę ją oglądać ale nie wiem czy dobrze robię. Pomóżcie


Awatar użytkownika

tosia&lucynka
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:00
Kontaktowanie:

Re: Suszone zioła zamiast sianka

Postautor: tosia&lucynka » 31 sierpnia 2016, 0:13

Spróbuj zamiast żwirku pinio (on jest robiony z drewna tak samo jak trociny) dać żwirek sylikonowy lub kukurydziany :)


madzia0902
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: 1 grudnia 2015, 10:19
Kontaktowanie:

Re: Suszone zioła zamiast sianka

Postautor: madzia0902 » 31 sierpnia 2016, 8:58

Żaden silikonowy bo świnka może go zjeść i tego nie przeżyć. Widać że problem nie tkwi w podłożu skoro świnka była trzymana na ręcznikach i macie i dalej było to samo. Myślę że jak potrzymasz ją jeden dzień na suszkach to nic się nie stanie, a jeśli alergenem jest faktycznie siano które usunęłaś z klatki to szybko powinna się pojawić poprawa u świnki. Co do ziół to też polecam z Zuzali, moje świnie je uwielbiają :)


monikacicha90
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 26 czerwca 2015, 15:00
Kontaktowanie:

Re: Suszone zioła zamiast sianka