Świnki morskie forum / Cavia.pl

Forum o świnkach morskich

Problemy z nóżkami...pomocy!!! UWAGA na zoologiczne-syf

Niezbędna pomoc w przypadku podejrzenia choroby lub innych problemów.
Awatar użytkownika
ziutka
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 2 listopada 2012, 11:56
Kontaktowanie:

Problemy z nóżkami...pomocy!!! UWAGA na zoologiczne-syf

Postautor: ziutka » 5 listopada 2012, 21:28

Moja świnka na początku jak ja kupiłam słabo chodziła myślałam ze to przez strach teraz jak już daje się głaskać no w ogóle nie chodzi. Byłam u weta powiedział na początku ze to jakiś powiedzmy paraliż i ma za wiotkie nóżki, dal mu 3 zastrzyki na polepszenie. Następnego dnia poszłam znowu bo kazał, żeby mogł skontrolowac. okazalo sie ze trzeba zrobić rendgen i...ma słabe, podziurkowane kosci (aha i dopiero wczoraj od lekarza dowiedzialam sie ze to jest samiec, w zoologicznym mowili i byli pewni ze samica) :sad: :cry: :cry: :cry: musze mu teraz podawc duzo wapnia, i innych witamin pomozcie jaka karme mam mu dawac ( z wyzzszej polki), by sie lepiej poczyl. Wet zabandarzowal i lekko zagipsowal przednie lapki, BIEDAK... :( :sad: :sad: :( . Naprawdę nie bierzcie z ŻADNYCH ZOOLOGICZYCH to jest syf nawet chcac je leczyc bo oni na tym zyskuje....łajdaki. Pomóżcie jak go moge leczyc. jest to dla mnie bardzo, bardzo ważne.


Awatar użytkownika

Konto usunięte

Re: Problemy z nóżkami...pomocy!!! UWAGA na zoologiczne-syf

Postautor: Konto usunięte » 5 listopada 2012, 22:10

Przede wszystkim co mu jest,bo z tego co piszesz dużo się nie dowiemy. Jeśli chodzi o karmę to Versele Laga Cavia Nature lub Cavia Crispy. Żadne animalnie itp. .


Awatar użytkownika
kin28
Moderator
Posty: 3302
Rejestracja: 20 listopada 2011, 13:56
Lokalizacja: Śląsk
Świnki morskie: Gizmula [*] Daisy [*] Coco [*] Ada [*] Lilo
Kontaktowanie:

Re: Problemy z nóżkami...pomocy!!! UWAGA na zoologiczne-syf

Postautor: kin28 » 5 listopada 2012, 22:18

Co do karm, to Crispy jest pod koniec listy dobrych karm, lepsze będą VL Cavia Nature lub Complete ;)
A co do zoologicznych, no taka prawda. Duże znaczenie ma skąd świnka jest, a najczęściej z pseudohodowli, a tam o świnki się nie dba jako tako, tylko się je dla zysku rozmnaża. Więc każdemu się odradza kupno w zoologach.
A co do świnki, to niestety nie wiem, ale życzę zdrówka maleństwu :)

Świnka to zwierzątko bardzo towarzyskie, znakomicie czuje się w towarzystwie pokarmu.

Awatar użytkownika
vagina_denata
Zasłużony
Posty: 2906
Rejestracja: 31 grudnia 2010, 21:06
Lokalizacja: Warszawa
Świnki morskie: Lucek, Harley, Remek
Kontaktowanie:

Re: Problemy z nóżkami...pomocy!!! UWAGA na zoologiczne-syf

Postautor: vagina_denata » 5 listopada 2012, 22:28

Masakra... możesz podawać dużo natki z pietruszki, ona zawiera sporo wapnia i jednocześnie wit. C (niedobór wit. C też prowadzi do paraliżu). Tylko bardzo pilnuj tego jak świnka zachowuje się przy siusianiu i teraz i po skończeniu leczenia, bo niestety jest tak, że jak w diecie świnki jest dużo wapnia to zwierzak może dostać kamieni moczowych.
Jeżeli chodzi o karmę to poczytaj wątek o karmach, tam jest sporo opinii. Ja osobiscie polecam jakas mocno witaminizowaną np. Tima Mega C.

W orszak niech wierzy, kto nie wie gdzie idzie.

Awatar użytkownika
ziutka
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 2 listopada 2012, 11:56
Kontaktowanie:

Re: Problemy z nóżkami...pomocy!!! UWAGA na zoologiczne-syf

Postautor: ziutka » 6 listopada 2012, 18:49

Świnka_Rozetka pisze:Przede wszystkim co mu jest,bo z tego co piszesz dużo się nie dowiemy. Jeśli chodzi o karmę to Versele Laga Cavia Nature lub Cavia Crispy. Żadne animalnie itp. .


nom on ma podziurkowane kości przez co nie moze chodzic i ma przykurcze lapek (boji sie je stawiac i przez to) sa słabe. Na poczatku podnosil lewa lapke i jej nie stawiał, a potem zaczął wlec za sabą tylnie nóżki :( nie rusza sie, chyba ze smiga ze strachu do domku lub do picia....weterynarz zalorzyl mu specjalne rorki podtzrzymojace nogi i zabespieczaja one przed zlamaniem aha i sa one obandarzowane jak wspominałam wcześniej. Jak go głaskałam dzisiaj to popiskiwal jak dotykałam tylnie nozki przy kostkach. przednie sa troszke opuchniete na stopkach ale teraz przynajmniej nie stawi nozek krzywo to znaczy tak byly stopki do zewnatrz ustawione a palce sie nakładaly na siebie, chyba rozumiecie o co chodzi teraz ??? :sad:


Awatar użytkownika
vagina_denata
Zasłużony
Posty: 2906
Rejestracja: 31 grudnia 2010, 21:06
Lokalizacja: Warszawa
Świnki morskie: Lucek, Harley, Remek
Kontaktowanie:

Re: Problemy z nóżkami...pomocy!!! UWAGA na zoologiczne-syf

Postautor: vagina_denata » 6 listopada 2012, 21:49

Ja to rozumiem jako problem podobny do osteoporozy i chyba krzywicy... Jejku biedny zwierzak :(
Takie wleczenie nóżek, problemy z poruszaniem się mogą być objawem niedoboru wit. C - to u świnek objawia się paraliżem. Możesz zapytać weta co o tym myśli i podawać swince preparaty z wit. C.

W orszak niech wierzy, kto nie wie gdzie idzie.

Awatar użytkownika
MerleFinka
Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 22 sierpnia 2012, 17:57
Kontaktowanie:

Re: Problemy z nóżkami...pomocy!!! UWAGA na zoologiczne-syf

Postautor: MerleFinka » 7 listopada 2012, 0:05

Ciezka sprawa , przykro patrzec na takiego biedaczka.
Ogolnie od siebie polecam karme TIMA , jest to mega wielki kop z witaminy C , jednak wada jest to , ze ja trzeba zamawiac na stronie zooplusa i worek jej jest wazny okolo 3 miesiecy.
Przy jednej swince najlepiej kupic z kims na pol. To jest granulat. Mozna go podawac zamiast mieszanki ziaren a jak swinka wybrzydza to rozgniesc na papke i tak podawac .
U weterynarza ( szkoda , ze u niewielu ) sa tez karmy kryzysowe , ktore sa bardziej przeznaczone do swinek niejedzacych , jednak maja one to do siebie ze sa mega odzywcze i kaloryczne. Moga sie przydac jako dodatkowy srodek stawiajacy swinke na nogi.
Skup sie teraz przede wszystkim na witaminach. Niedobor C powoduje paraliz i niedowlad.
Nim kupisz Time , mozesz sie zaopatrzyc z apteki w krople CEBION -musza byc nowe i trzymane w ciemnym , do max. 3 miesiecy . Podawaj jej do pyska ta witamine i uwazaj by nie wkraplac bezposrednio na zeby ale obok .

Ps. Swinki z zoologika nalezy poobserowac przed kupnem. Okolice oka i zadu -suche , futerko lsniace a sama swinka plochliwa i wesola. Apatyczna to chora.

Moje hobby. Moja pasja . Od zawsze , na zawsze .

Awatar użytkownika
ziutka
Użytkownik
Posty: 62
Rejestracja: 2 listopada 2012, 11:56
Kontaktowanie:

Re: Problemy z nóżkami...pomocy!!! UWAGA na zoologiczne-syf

Postautor: ziutka » 19 listopada 2012, 15:50

sorry ze tak dlugo nie odpisywalamale nie mialam czasu ostatnio. Maly ma zlamana jedna nozke...ostatnio jak bylam u weta dostał on zastzyk ,a po nim...zaczał tak szalec ze jeszcze go takiego nie widzialam. ja mam klatke 100x50 czy to jest dobre dla tej zlamanej nogi?? od soboty jest strasznie plochliwy caly czas sie chowa w domku, aha i jeszcze przez ok. 1,5 tyg mial on wyciadnietego penisa powiedzaialm o tym u weta i zrobil mu cos!! od teraz jest normalny czy to moze byc niepokojace ??dobrze sorry ze tak sie rozpisalam ale to dla mnie wazn. :sad:


Awatar użytkownika
Świnkowy poleca


  • Podobne tematy
    Statystyki
    Ostatni post

Wróć do „Choroby i problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

  • Dołącz do nas