Świnki morskie forum / Cavia.pl

Forum o świnkach morskich

Domek lub zabawka z kokosa

Rozmowy na temat wyposażenia klatki oraz innych akcesoriów.
Awatar użytkownika
mrowpa
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwietnia 2016, 18:29
Lokalizacja: Koszalin
Świnki morskie: Tofik i Szynka
Kontaktowanie:

Domek lub zabawka z kokosa

Postautor: mrowpa » 30 grudnia 2016, 17:25

Witam mam pytanko czy mogę zrobić moim prosiaczkom domek lub zabawkę z łupiny kokosa ?? Z tego co czytałem to nie należy podawać samego kokosa do jedzenia ale czy można zrobić z łupiny jakieś mieszkanko czy zabawkę ?


Awatar użytkownika
Świnkowy poleca
Użytkownik

befana30
Użytkownik
Posty: 1558
Rejestracja: 19 lipca 2015, 16:30
Świnki morskie: Pusia i Kluska;
Gacus :)
Kontaktowanie:

Re: Domek lub zabawka z kokosa

Postautor: befana30 » 30 grudnia 2016, 17:41

Jak najbardziej, ciekawy sposob na urozmaicenie zycia swiniakom, poza tym swietna rzecz do scierania zabkow- tylko bym to umyla porzadnie z zewnatrz, bo niewiadomo jaki brud sie zebral na skorupie podczas transportu i lezenia w roznych miejscach, pewnie beda "wloski" obgryzac, ale to wlokno naturalne napewno mniej szkodliwe anizeli wszystkie inne sztuczne rzeczy, do ktorych sie nam prosiaki w domach dobieraja.
A skad wziales info, ze swinki nie powinny miazszu ze swiezego kokosa palaszowac? pytam z ciekawosci, bo sama sie na cos takiego nie natchnelam, a dalam raz moim do sprobowania- jedno powachalo, zarzucilo glowa w gescie protestu i odeszlo, a pozostala dwojka poskrobala, nie bylo tez zadnych rewolucji zoladkowych czy zmian w zachowaniu, wiec ta informacja niezmiernie mnie zaciekawila.

"Vivi e lascia vivere" Schopenhauer

Awatar użytkownika
mrowpa
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 27 kwietnia 2016, 18:29
Lokalizacja: Koszalin
Świnki morskie: Tofik i Szynka
Kontaktowanie:

Re: Domek lub zabawka z kokosa

Postautor: mrowpa » 30 grudnia 2016, 17:55

A nawet tutaj na forum znalazłem przeglądając forum w poszukiwaniu informacji na temat kokosów czy mogą jeść i czy można coś im ze skorupki zrobić. A co do mycia to raczej nie trzeba będzie ponieważ dopadłem kokosy, które są jeszcze w swojej pierwszej osłonie ale niestety po dobraniu się do skorupy nie są tak bardzo włochate jak w sklepie. Dzięki za informacje, że mogą jeść to dzisiaj dostaną na próbę kawałeczek a oba są bardzo ciekawskie więc kto wie może in posmakuje :)


befana30
Użytkownik
Posty: 1558
Rejestracja: 19 lipca 2015, 16:30
Świnki morskie: Pusia i Kluska;
Gacus :)
Kontaktowanie:

Re: Domek lub zabawka z kokosa

Postautor: befana30 » 30 grudnia 2016, 18:01

Tak, ale skoro doszukales sie informacji ze niby nie mozna to moze nie szalej za bardzo :lol: jedyny logiczny argument jaki mi przychodzi do glowy to fakt, ze miazsz jest tuczacy i zawiera duzo olejow, ale z kolei olejek kokosowy ma wlasciwosci lecznicze, takze koniec koncow wedlug mnie mozna dac trzymajac kawalek w palcach i pozwalajac swinkom go skrobac zabkami, nie pozwalalabym im jedynie jesc samodzielnie, bo kokos jest twardy i raz nadgryziony lamie sie, a gdyby odgryzly taki porzadny kawalek moglby im w gardle stanac, wiec trzymaj to jednak w rekach.

"Vivi e lascia vivere" Schopenhauer

Dona
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: 21 lutego 2016, 8:28
Lokalizacja: Olsztyn
Świnki morskie: Karmela, Poziomka
Kontaktowanie:

Re: Domek lub zabawka z kokosa

Postautor: Dona » 30 grudnia 2016, 21:09

Na stronie spśm kokos jest niezalecany, właśnie dlatego że ma dużo tłuszczu:
http://swinkimorskie.eu/SPSM/index.php? ... Itemid=112


befana30
Użytkownik
Posty: 1558
Rejestracja: 19 lipca 2015, 16:30
Świnki morskie: Pusia i Kluska;
Gacus :)
Kontaktowanie:

Re: Domek lub zabawka z kokosa

Postautor: befana30 » 31 grudnia 2016, 9:46

Dzieki Dona, tyle razy wertowalam stronke z zywieniem SPSM, a jakos nigdy nie zapamietalam wzmianki o kokosie :lol:
Tak tez myslalam, ze glowna przyczyna bedzie wlasnie za duza zawartosc tluszczy, ale dobrze jest znalesc potwierdzenie, ze nie okazaly sie trujace, choc byloby mi to dziwne widzac, ze swinki orginalnie pochodza z Peru, gdzie rowniez wystepuja palmy kokosowe.

"Vivi e lascia vivere" Schopenhauer

Isine
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 24 sierpnia 2017, 10:02
Lokalizacja: lodzkie
Świnki morskie: Zosia i Perperuna
Kontaktowanie:

Re: Domek lub zabawka z kokosa

Postautor: Isine » 20 grudnia 2017, 10:37

A macie jakieś pomysły co z takiego kokosa można zrobić? Mam dwie łupiny i też się właśnie zastanawiam, jak by je tu wykorzystać :)


Awatar użytkownika
OlaD94
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 25 września 2017, 15:41
Kontaktowanie:

Re: Domek lub zabawka z kokosa

Postautor: OlaD94 » 20 grudnia 2017, 11:49

Może i samemu będzie ciężko to dobrze wyciąć, ale tu masz świetną inspirację na domek z kokosa. Fajnie wygląda. Mi się bardzo spodobał ten domek. Widowiskowy, co? Kupiłam, bo nawet drogi nie jest, a nawet nie wiecie jaka frajda dla zwierzaka.



Wróć do „Akcesoria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

  • Dołącz do nas